Forme de cunoaștere și tipuri de adevăr

COMPETENŢE GENERALE:

  1. Utilizarea conceptelor specifice ştiinţelor sociale pentru organizarea demersurilor de cunoaştere şi explicare a unor fapte, evenimente, procese din viaţa reală
  2. Aplicarea cunoştinţelor specifice ştiinţelor sociale în rezolvarea unor situaţii – problemă, precum şi în analizarea posibilităţilor personale de dezvoltare
  3. Manifestarea unui comportament social activ şi responsabil, adecvat unei lumi în schimbare

COMPETENŢE SPECIFICE:

1.4. Identificarea unor concepte si categorii specifice teoriei cunoasterii

1.5. Compararea soluțiilor propuse de diferite concepții filosofice problemelor specifice cunoasterii umane

2.5. Caracterizarea premiselor presupuse de o poziție filosofică în gnoseologie

 

COMPETENŢE DERIVATE:

  • Selectarea unor concepte specifice teoriei cunoașterii în urma lecturii unor texte filosofice.
  • Identificarea principalelor teorii privind adevărul, analizând în cadrul lucrului în echipă diferite texte filosofice.
  • Prezentarea principalelor idei prin care se caracterizează cele trei teorii despre adevăr.
  • Precizarea unor asemănări/ diferențe între teoria corespondenței, teoria pragmatistă a adevărului respectiv teoria adevărului coerență.
  • Examinarea unor situaţii din viaţa reală în care functionează teorii diferite ale adevărului
  • Explicarea celor trei teorii ale adevărului
  • Argumentarea pluralismului de abordări din teoria cunoaşterii cu privire la definiţia adevărului
  • Exprimarea unei opinii personale în legătură cu utilitatea teoriilor despre adevăr.
  • Formularea unei definiții personale a adevărului.

STRATEGIA DIDACTICĂ:

Metode/ procedee: conversaţia euristică, expunerea, explicaţia didactică, analiza de texte filosofice, problematizarea,

Mijloace didactice:  prezentare PPT, fişe de lucru, manual, post-it-uri, foi de flipchart,

Forme de organizare a clasei: frontală, individuală, pe grupe

 

BIBLIOGRAFIE:

  1. Stan, Nicolae, Marinescu Paul, Filosofie tip A, Manual pentru clasa a XII-a, Editura Economică Preuniversitară, 2002.
  2. White, David A., Filosofia pentru copii, București: Pandora Publishing, 2016.
Acest articol a fost publicat în Cunoaștere și adevăr. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s